Smoothie bowl – Bosvruchten

Smoothie bowl - Bosvruchten
  • Hoeveelheid: 1
  • Portie: 2
  • Bereiding: 10 m
  • Kooktijd: 5 m
  • Klaar in: 15 m
Loading...
(4.8 / 5)

Zin in een lekker fris ontbijt met veel fruit? Maak dan eens een smoothie bowl. Deze bowl zit vol met rode vruchten en heeft daardoor een fris zoete smaak. Een ontbijtje die je direct een dosis vitamine meegeeft.

Ingrediënten

  • Smoothie basis
  • Topping
  • Boodschappenlijst +
  • Boodschappenlijst +
  • Boodschappenlijst +
  • Boodschappenlijst +
  • Boodschappenlijst +
  • Boodschappenlijst +
  • Boodschappenlijst +
  • Boodschappenlijst +
  • Boodschappenlijst +

Werkwijze

  • Stap 1

    Doe de melk in de blender, haal de bananen uit de schil en breek deze in stukken, doe deze bij de melk.

  • Stap 2

    Voeg vervolgens de havervlokken en daarna de afgewogen bosvruchten toe aan de blender.

  • Stap 3

    Laat de blender ongeveer een minuut zijn werk doen op de hoogste stand. Verdeel vervolgens de basis over twee kommen.

  • Stap 4 - Toppings voorbereiden

    Snijd het kroontje van de aardbeien en snijd deze in de lengte in plakjes. Was de kiwi en snijd deze in dunne plakjes (laat de schil zitten, gewassen is deze lekker en bevat veel vitamines). Was de bramen en leg deze vast klaar om te gebruiken.

  • Stap 5 - Toppings aanbrengen

    Verdeel twee eetlepels granola aan de linkerzijde van elke kom in 1 rechte lijn naar beneden. Doe hetzelfde met het kokosschaafsel, maar dan aan de rechterzijde van de kom. Leg vervolgens de aardbeien trapsgewijs naar beneden naast de granola, doe hetzelfde met de kiwi plakjes, leg deze naast de aardbei. De bramen leg je vervolgens in één mooie lijn naar beneden tussen de kiwi en het kokosschaafsel.

  • Stap 6

    Pak een lepel, maak eventueel nog een foto voor op je social media accounts en geniet van je heerlijke fotowaardige ontbijtje.

Tips & variaties

  • Voor het beste resultaat maak je de smoothie basis een avond van te voren. Verdeel het mengsel over de twee kommen, dek deze af met huishoudfolie en laat de bowls een nachtje rusten in de koelkast. Je zal zien dat de smoothie dan nog wat dikker is dan wanneer je hem net hebt gemaakt.

  • Je kan natuurlijk volop variëren op het gebied van toppings op deze bowl. Doe erop wat jij lekker acht of nog in huis hebt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

x

Wachtwoord kwijt